Hoger in Google >> Meer bezoekers

Meer bezoekers op je website? Door hoger in Google te komen kan dit. Tegenwoordig zoekt het merendeel van de bevolking naar nieuwe producten en bedrijven op het internet. Hierdoor wordt ‘online vindbaarheid’ steeds belangrijker. Één van de manieren om online gevonden te worden is door hoog in de zoekresultaten van Google te komen. Lees op deze pagina hoe je dit voor elkaar kunt krijgen.

Wil je hier liever zelf geen tijd aan besteden? De Vries Marketing helpt bedrijven om met hun eigen website hoger in Google te komen. Zie hier onze resultaten tot nu toe of neem direct contact op via het contactformulier.

Meer bezoekers -> Meer aanvragen -> Meer klanten = Meer omzet / winst!!

Waarom Hoger in Google?

Het hoog genoteerd staan in Google moet op zichzelf geen doel zijn. Het maximale halen uit je online aanwezigheid is een veel betere doelstelling! Zo kan in sommige situaties  een nummer 3 positie op een zoekwoord waar ‘maar’ 500 keer op wordt gezocht veel waardevoller zijn dan een nummer 1 positie op een ander zoekwoord dat 2000 keer wordt bezocht. Het gaat er precies om wat voor bezoeker voor jou interessant is en wat de mensen voor producten zoeken als ze bepaalde zoekwoorden invullen bij Google. Dit moet naadloos op elkaar aansluiten om het maximale uit je online aanwezigheid te halen!

Een mooi weetje over waarom het belangrijk is om (nu en in de toekomst) online gevonden te worden?

onlineconsumentenbestedingen_Nederland2013

Hoe kom ik hoger in Google?

Volg onderstaande stappen en je zult zien dat je zal stijgen in de zoekresultaten van Google. Het zorgen voor een betere vindbaarheid in zoekmachines wordt ‘zoekmachineoptimalisatie’ genoemd, oftewel SEO. Voor SEO Rotterdam ben je bij De Vries Marketing dan ook op het juiste adres.

Stap 1:                  Bepalen van zoekwoorden
Bepaal wie je als bezoeker wilt op jouw website. Voor deze bezoeker kunnen dan zoekwoorden worden bepaald waar de website goed op moet gaan scoren. Hiervoor is het goed om de ‘keyword tool’ van Google te gebruiken. Hier kan namelijk precies op worden gezien hoeveel een bepaald woord exact wordt ingetypt en kan dus worden bepaald of dit woord de moeite waard is.

Ook kan met deze tool de concurrentie worden bekeken. Het is niet handig om een zoekwoord te kiezen waarin erg veel concurrentie is terwijl er andere zoekwoorden zijn waar meer kans op slagen is.

Stap 2:                  Structuur van de website
Om hoog te komen in de zoekresultaten van Google is het belangrijk dat de structuur van de website goed is. De pagina’s waar de bezoekers op terecht dienen te komen moeten het liefst binnen één en hooguit binnen twee klikken te bereiken zijn van de homepagina.

Stap 3:                  Optimaliseren van je content / teksten schrijven
De tekst op je website wordt ook wel content genoemd. Per pagina dient er een zoekwoord uitgekozen te worden. Om goed gevonden te worden moet dit zoekwoord meerdere keren voorkomen op uw webpagina. Uiteraard is de leesbaarheid van de tekst belangrijker dan het aantal keer herhalen van het zoekwoord. De bezoeker blijft belangrijker dan Google, zij nemen het product immers bij je af en niet de zoekmachine.

Naast de tekst moeten ook de metateksten geoptimaliseerd worden per pagina. Per pagina kan er een titel en omschrijving worden opgegeven. Deze omschrijving moet de bezoeker aanleiding geven om jouw site te gaan bezoeken. Een soort verkooptekst dus!

Stap 4:                  Linkbuilding
Last but not least: ‘linkbuilding’. Linkbuilding is nadat je website volledig geoptimaliseerd is dé manier om je website beter te laten waarderen dan de concurrentie. Google ziet links van andere websites als aanbevelingen. Hoe meer aanbevelingen hoe beter Google dus denkt dat je pagina is. Zeker als deze aanbevelingen komen van websites die zelf al een goede waardering hebben van Google. Hierbij is de kwaliteit van de link belangrijker dan het aantal links naar jouw website.

Een vergelijking:
Voor velen zal een aanbeveling van de koning meer van waarde zijn dan een aanbeveling van een onbekende inwoner van Nederland. Dit geldt hetzelfde online, een ander voorbeeld: een link van kpn.com zal meer waarde met zich meebrengen dan van bijvoorbeeld deallergoedkoopsteinternetaanbieding.nl.

Heel kort beschreven zijn dit de stappen die genomen dienen te worden voor een goed gewaardeerde website. Uiteraard zijn er nog enkele dingen niet meegenomen in dit stappenplan, denk aan de laadtijd van een site en de CTR (click-through rate). Google neemt ongeveer 200 variabelen mee in zijn waardering van een website. Al deze 200 variabelen hebben een eigen belangrijkheid en er zijn maar enkele personen op de wereld die deze geheime formule precies weten. Wij begrijpen dan ook best dat je dit te ingewikkeld vindt om het zoekmachine optimalisatie aspect van je website liever niet zelf op de hals haalt. De Vries Marketing kan ervoor zorgen dat je geheel vrijblijvend een plan van aanpak ontvangt hoe we ervoor kunnen zorgen dat jouw site hoger in de resultaten van Google komt!

Voor meer informatie over het hoger in Google komen of voor andere online marketing zaken ben ik altijd te bereiken. Neem gerust contact op voor enkele (gratis) tips!

Beoordeling De Vries Marketing van klanten:

Op basis van 15 beoordelingen behaalt de Vries Marketing met de dienst: Hoger in Google een score van 9 van de 10

Wilt u ons ook beoordelen? Laat het dan gerust weten via de mail (info@devriesmarketing.nl).